Subject: RE: Tööalasest Euroopa Liidu õiguse rikkumisest teavitaja kaitse seaduse tõlgendamine
From: "Eliis Talisainen" <[email-masked]>
To: "Justiitsministeerium"
Date: Mon, 26 Aug 2024 12:27:57 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Seoses varasema pöördumisega tekkisid paar täiendavat küsimust:

1.	Igaks juhuks täpsustan veel üle sellise asja, et kas igas juriidilises 
isikus võib olla kuni 249 töötajat? Pean silmas siis neid, kes soovivad 
kanaleid ühiselt hallata. Ehk näiteks 3 omavahel mitteseotud ettevõtet, kus 
igas ühes on nt 200 töötajat. Nemad võivad ühise kanali kasuks otsustada?

2.	Samuti tekkis veel selline küsimus, et mis saab ettevõtetega, kes taolist 
kanalit üles ei sea? Kas sellisel juhul rakenduvad ettevõtetele mingisugused 
sanktsioonid? Kas on võimalik seadust tõlgendada selliselt, et § 18 käsitleb 
olukordasid, kus ettevõtted ei ole kanalit üles seadnud ja seeläbi 
takistavad teavitamist?

Heade soovidega

Eliis Talisainen |Õigusnõustaja

E  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 |

M  <tel:+372%205452%202222> +372 5452 2222

Grant Thornton Baltic OÜ

Pärnu mnt 22 | Tallinn 10141

T +372 626 0500

 |

W  <https://www.grantthornton.ee/> www.grantthornton.ee

 <https://www.facebook.com/GrantThorntonEstonia/?utm_source=signatures&utm_medium=email&utm_campaign=facebook-icon>

 <https://www.linkedin.com/company/grantthornton-estonia?utm_source=signatures&utm_medium=email&utm_campaign=linkedin-icon>

 <https://www.instagram.com/grantthornton_estonia/?utm_source=signatures&utm_medium=email&utm_campaign=instagram-icon>

Käesolev e-posti teade võib sisaldada KONFIDENTSIAALSET INFORMATSIOONI, mis 
on mõeldud kasutamiseks ainult e-posti teate adressaadile. Kui Te ei ole 
käesoleva e-posti teate adressaat või isik, kes on vastutav selle teate 
edastamise eest adressaadile, ei ole Teil käesoleva teate kopeerimise, 
väljatrüki ega edastamise õigust. Grant Thornton Baltic OÜ väärtustab 
isikute privaatsust, isikuandmete töötlemise eesmärkide ja tingimuste kohta 
leiate rohkem teavet meie  <https://www.grantthornton.ee/privaatsus/> 
privaatsuspoliitikast.

From: Eliis Mets
Sent: kolmapäev, 12. juuni 2024 13:17
To: [email-masked]
Subject: Tööalasest Euroopa Liidu õiguse rikkumisest teavitaja kaitse 
seaduse tõlgendamine

Tere!

Pöördun Teie poole seoses tööalasest Euroopa Liidu õiguse rikkumisest 
teavitaja kaitse seaduse tõlgendamisega.

Nimelt § 8 lg 5 sätestab järgmist:

(5) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud teavituskanaleid võivad jagada 
või ühiselt hallata:

1) eraõiguslikud juriidilised isikud, kus on kuni 249 töötajat;

2) omavalitsusüksuse ametiasutused ja nende hallatavad asutused;

3) kontserni kuuluvad ettevõtjad;

4) riigi ametiasutused ja nende hallatavad asutused.

Lugesin ka seletuskirja, kus oli välja toodud, et Justiitsministeeriumi 
seisukoht oli, et eelnõu § 8 lõige 5 annab võimaluse koondada ja jagada 
teavituskanaleid. 249 töötaja piirmäär käib ainult juriidiliste isikute 
kohta, mitte omavalitsuste. Näiteks sisekanalite puhul, kui need läheksid 
liialt suureks, ei oleks enam võimalik neid otstarbekalt hallata või siis ei 
ole see enam eesmärgipärane.

Kas saame sellest õigesti aru, et eraõiguslikud juriidilised isikud (kus 
kogu töötajate hulk ei ületa 249), võivad selliseid juriidilised isikud 
kasutada ühist asutuse sisest teavituskanalit (st sellised juriidilised 
isikud justkui omavahel muudmoodi seotud ei pea olema)?

Oleme tänulikud vastuse eest!

Heade soovidega

Eliis Mets |Õigusnõustaja

E  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 |

M  <tel:+372%205452%202222> +372 5452 2222

Grant Thornton Baltic OÜ

Pärnu mnt 22 | Tallinn 10141

T +372 626 0500

 |

W  <https://www.grantthornton.ee/> www.grantthornton.ee

 <https://www.facebook.com/GrantThorntonEstonia/?utm_source=signatures&utm_medium=email&utm_campaign=facebook-icon>

 <https://www.linkedin.com/company/grantthornton-estonia?utm_source=signatures&utm_medium=email&utm_campaign=linkedin-icon>

 <https://www.instagram.com/grantthornton_estonia/?utm_source=signatures&utm_medium=email&utm_campaign=instagram-icon>

Käesolev e-posti teade võib sisaldada KONFIDENTSIAALSET INFORMATSIOONI, mis 
on mõeldud kasutamiseks ainult e-posti teate adressaadile. Kui Te ei ole 
käesoleva e-posti teate adressaat või isik, kes on vastutav selle teate 
edastamise eest adressaadile, ei ole Teil käesoleva teate kopeerimise, 
väljatrüki ega edastamise õigust. Grant Thornton Baltic OÜ väärtustab 
isikute privaatsust, isikuandmete töötlemise eesmärkide ja tingimuste kohta 
leiate rohkem teavet meie  <https://www.grantthornton.ee/privaatsus/> 
privaatsuspoliitikast.